28.5.2007 19:28
Hamann F430 Black Miracle
nemusí to pořád být jen o červené
50 koní navrch, dveře otevírající se k nebi, dvacetipalcové disky a údajný vzhled válečníka. Tak to je nový Hamann!F430
je už v základu pořádná kára, která o tom už jen svým vzhledem dokáže
snadno přesvědčit kdejakého nevěřícího ňoumu. Vzhled vozu totiž spolu
s podvozkem a motorem vychází z bohatých zkušeností nasbíraných za
posledních šedesát let vývoje
a konstrukce sportovních vozů Ferrari, a to je dost. Ale vzato
z druhého úhlu pohledu je i takovýto dokonalý stroj ideálním terčem,
kterému se dá snadno změnit fasáda. A proč taky ne? V sérii to vypadá
drsně, tak když na to dáme pár dalších vychytávek, tak to přece musí
vypadat ještě líp, ne? No, ne vždycky tomu tak je… Ale poslední dobou
jsme si už na kontroverzní výplody z dílny Hamann zvykli. Pokud ne,
vaše mínus a rychle byste to měli udělat, protože to moc nevypadá, že
by se v blízké době mělo něco změnit. Black Miracle ale naštěstí není jen o vizáži. Je to také o motoru a podvozku. Jenže na tomto poli je to zase celkem na štíru. Zvýšení výkonu je sice hezké, ale všichni až moc dobře víme, že i z maranellského vidlicového osmihrnce se dá vyždímat mnohem víc, než jen nějakých 50 koní navíc. Pravda, připočtete-li to k sériovým údajům, jste na nějakých 530 kobylách, což je pořádná porce výkonu. Ale dostat jen 50 k z takového motoru?! Vždyť to je výsměch, když i váš soused má stejně velký upgrade na své služební O2. Pravda, sice z dieselového agregátu, ale s přihlédnutím k více než polovičnímu objemu je to mnohem větší úspěch. Nechme ale ironie a trapných fórků a pojďme se zase bavit trochu seriózně… Navýšení výkonu bylo docíleno instalací nového motormanagementu, který spolu se sportovním katalyzátorem znamená již zmiňovaný výkonnostní nárůst. S tím šlo ruku v ruce i pár zásahů do podvozku, který byl jak jinak než snížen a přitvrzen. Rozhodně také nepřekvapí, že si Hamann od nového nastavení slibuje agilnější jízdu a asi taky tučné faktury za věčné opravy dobitého podvozku :-) F430 Black Miracle je vyzbrojen třídílnými disky Hamann Edition Race velikosti 20 palců. Konkrétně je jejich šířka na přední nápravě rovna 8.5“ (pneumatiky rozměru 235/30 ZR20) a na té zadní pak zcela nezvykle 12.75“ obouvající pneu 325/25 ZR20. Za zmínku také stojí, že zadní disky váží jen 15.45 kg, na což jsou u hamanna patřičně hrdí. Jejich barva už je ale věcí, na kterou by až tak hrdí být neměli. Sice to vypadá možná děsně cool a sexy, ale přece jen se jedná o Ferrari a to samo o sobě by mělo být důvodem k zamyšlení. No, jak se zdá, tak asi ne. Nebo jsem jen moc velký konzervativec. Povedenému a zajímavému lakování v matné černé barvě nesedí rušivý element v podobě rychlých pruhů, které jsou vyvedené opět v té „úchylné“ oranžové. Nebudu do vás dál tlačit svůj názor a radši vám dám prostor k tomu, abyste si celkový posudek vypracovali sami. Stejné to bude asi i v případě dveří, které se otevírají šikmo vzhůru. Jak moc je to logické nebo nedej bože praktické nechám radši opět na vás. Osobně bych volil složitější systém elegantního vyklápění přímo nahoru. Když už takový mechanismus někdo vymyslel, tak je škoda jej nepoužívat. Ano, je pravdou, že jeho zástavba je mnohem složitější a prostorově náročnější, ale žijeme v 21. století a už v tom minulém nám Toyota tvrdila, že nic není nemožné :-) Lehce před uzávěrkou tohoto článku Hamann naštěstí vypustil do světa další sadu fotek. Na nich je zobrazena opět F430, tentokrát však v provedení Spider. Hlavně díky zvolení klasické červené nevypadá toto auto tak pozoruhodně, skoro až blbě, jako kupé. Co se týká vozu jako takového, je opět všechno stejné jako v případě Black Miracle. Stejný nástavec předního spoileru, nezměněná lízátka na bočních prazích, druhý členitější difuzor a přítlačné křídlo. Jen je to v té červené barvě mnohem povedenější a nedrásá to tolik estetické cítění. Kombinace červené a černé. To je ono, tak proč volit tak křiklavou oranžovou?! Hamanne, zamysli se už nad sebou nebo ti dílnu zabavím a vrátím ti ji až na konci školního roku… |
něco málo fotošek k článku |